Jótállási feltételek
használt számítógépeinkre és monitorjainkra vonatkozóan
FŐBB TUDNIVALÓK
Használt termékek esetében szavatosság az Eladó felelősségvállalása arról, hogy működőképes árut adott el. A Vásárló e dokumentum bemutatásával élhet szavatossági jogával, amennyiben a termékre – hibás teljesítés esetén – szavatosság terjed ki a jogszabály vagy a Kereskedő önkéntes vállalása alapján. Nem keverendő össze az új termékek esetében érvényes jótállással, vagy a köznyelvben használt garanciával.
Használt termékekre a vonatkozó jogszabály [az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet] szerint nincs kötelező jótállás. A Profi Laptop Szerviz Bt. ugyanakkor önkéntesen egy év szavatosságot vállal az általa értékesített használt számítógépekre és monitorokra.
Egyes esetekben, bizonyos feltételek teljesülése esetén kiterjesztett garanciát vállalunk, melyet dokumentummal (munkalap vagy számla) kell igazolnia a Vásárlónak. A kiterjesztett garancia és annak feltételei nem képezik részét ennek a dokumentumnak.
A jogszabály alapján a szavatosság első hat hónapja alatt a Kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék a vásárláskor hibátlan volt, illetve, hogy a hiba a használat során következett be a termékben. Hat hónap letelte után a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba a termékben már a vásárlás idejekor is fennállt.
A szavatosság nem vonatkozik a használt eszköz tartozékaira (akkumulátor, töltő, adapter stb.), illetve az arra telepített szoftverre és egyéb programokra.<
Egyéb, nem részletezett pontokban és esetekben a fentiekben említett [az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet] rendelkezései érvényesek.
KI ÉRVÉNYESÍTHETI A SZAVATOSSÁGI IGÉNYT?
A termék mindenkori tulajdonosa – tehát nem csak az eredeti vásárló – hitelesített számla és/vagy jótállási jegy ellenében.
MI A TEENDŐ, HA HIBÁT ÉSZLEL?
A hibát saját érdekében – további hibák megelőzése érdekében is – haladéktalanul jelezze! A hiba felfedezésétől számított egy héten belül a tudomásunkra adott hiba késedelem nélkül közöltnek minősül.
Kérjük, hogy az érintett eszközön található összes adatát mentse el egy másik adathordozón! Javítás, illetve csere esetén a Profi Laptop Szerviz Bt. az előzetesen külön el nem mentett adatokkal kapcsolatban elszenvedett adatvesztésért felelősséget nem vállal!
Fáradjon be a hibás termékkel, vagy küldje azt be üzletünkbe, ahol felvesszük a szükséges adatokat az ügyintézéshez!
MELYEK A SZAVATOSSÁG ÉRVÉNYESÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI?
1) A terméket a szavatossági időn belül, kérjük, hogy juttassa vissza részünkre. Erre az alábbi módokon van lehetőség:
- személyesen, üzletünkbe (9022 Győr, Pálffy utca 1.) történő beszállítással;
- futárszolgálat által kézbesített csomagként;
- postai csomagként történő feladással.
A termékek utánvétes csomagként történő kézbesítését cégünknek nem áll módjában átvenni.
FIGYELEM! A hibás terméket tartalmazó csomagnak lezártnak, és biztonságosan kibéleltnek kell lennie a szállítási sérülések elkerülése érdekében! Ennek elmulasztása esetén a szállítási sérülésből adódó hibákért a Profi Laptop Szerviz Bt. nem vállal felelősséget.
A jótállási igény érvényesítéséhez kapcsolódó szállítási költségek a fogyasztót terhelik.
2) A vásárlás tényét a termék vásárlásakor kibocsátott számlával és/vagy jótállási jeggyel igazolni szükséges.
3) Meghibásodás esetén a visszaszállított eszközt – személyes átadás esetén – átvételi elismervény/munkalap ellenében vesszük át Öntől; a javított vagy cserélt új termék kizárólag ezen átvételi elismervény bemutatása átadásával vehető át. Amennyiben a hibát online jelentette, és a terméket futárszolgálattal juttatta cégünk felé, Ön a beérkezés tényéről, az átvétel időpontjában visszaigazoló e-mailt kap. Ezen e-mail felmutatásával vehető át a javított termék (vagy cseretermék).
MILYEN JOGOK ILLETIK MEG ÖNT A SZAVATOSSÁG ALAPJÁN?
A szavatosság keretébe tartozó hiba esetén:
1) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha
- a választott igény teljesítése lehetetlen (pl. a termék javíthatatlan vagy egyedisége folytán cserélhetetlen), vagy
- az a Profi Laptop Szerviz Bt. számára, mint kötelezettnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. kismértékű, javítható hiba nem alapoz meg cserét).
2) másodsorban – választása szerint – arányos árleszállítást követelhet, a hibát a Profi Laptop Szerviz Bt. költségére kijavíthatja vagy kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Profi Laptop Szerviz Bt. a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az Önnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tudott eleget tenni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Profi Laptop Szerviz Bt. törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt munkanapon belül elvégezze.
Nem számít bele a szavatossági időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági idő a termék kicserélése esetén a kicserélt termékre újból kezdődik.
MELY ESETEKBEN NEM ÉRVÉNYESÍTHETŐ A SZAVATOSSÁG?
A Profi Laptop Szerviz Bt. kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem tartozik szavatossági alá a hiba, ha annak oka a terméknek az Ön részére történő átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- a termék helytelen üzembe helyezése;
- nem rendeltetésszerű, szakszerűtlen használata;
- a használati, kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen szállítás, tárolás, kezelés;
- túlfeszültség; rongálás; elemi kár, természeti csapás okozta.
A szavatossági igény érvényesíthetőségének elvesztését jelenti továbbá:
- ha a meghibásodott terméket Ön a Profi Laptop Szerviz Bt. szervizétől eltérő szervizben javíttatta;
- ha a meghibásodás utólagosan – nem a Profi Laptop Szerviz Bt. vagy megbízottja által – beépített alkatrész hibájából, illetve módosítása során következett be.
CSERE ESETÉN MI VONATKOZIK A CSERETERMÉKRE, HA A MEGHIBÁSODÁS AZ ÖNKÉNT VÁLLALT GARANCIA IDŐSZAKA ALATT TÖRTÉNIK?
Csere esetén a cseretermékre az önként vállalt egyéves szavatosság feltételei vonatkoznak. Ezt Önnek az eredeti vásárláshoz hasonlóképp lehetősége van kiterjeszteni a kiterjesztett garancia feltételeinek teljesítésével.
HA TOVÁBBI KÉRDÉSE VAN, KÉRJÜK, FORDULJON HOZZÁNK BIZALOMMAL AZ ALÁBBI ELÉRHETŐSÉGEKEN:
Telefonszám: +36 30 450 2240
E-mail cím: [email protected]