Általános Szerződési Feltételek

szervizünk igénybevételére vonatkozóan

A Szerviz képviselője köteles a szerviztevékenység ellátása során a legjobb tudása és szakmai tapasztalata alapján eljárni.

Az Ügyfél a hibabejelentésben köteles a hiba leírását a lehető legpontosabban megtenni. A szerviz a tevékenységét az Ügyfél hibabejelentése alapján végzi. Minden pontatlanságból, ill. nem valós hibabejelentésből eredő késedelem, költség stb. az Ügyfelet terheli.

A Szerviz a hibaelhárítást a termék behatárolásával és cseréjével vagy javításával végzi. A készülékek helyszíni javítása nem képezi a szerződés tárgyát. A hiba felmérése során a Szerviz egyedileg dönt arról, hogy melyik hibaelhárítási módot alkalmazza.

Az Ügyfél köteles gondoskodni arról, hogy a hibaelhárítás megkezdésekor valamennyi szoftverrel rendelkező részegység szoftverének újratelepítéséhez szükséges adatmentések rendelkezésre álljanak. Ilyen mentéseket a Szerviz csak az Ügyfél kifejezett engedélye / megrendelése esetén készít.

A Szerviz által a javításra megadott határidők tájékoztató és nem kötelező jellegűek.

Amennyiben a javítás megkezdésekor kiderül, hogy a javítandó eszköz átvételekor megállapított várható javítási díjat a tényleges javítási díj legalább 30%-kal meghaladja, akkor a Szerviz értesíti az Ügyfelet, aki eldöntheti, hogy az új díjjal is kéri-e a javítást. Amennyiben az ügyfél nem kéri a javítást, akkor hibafeltárás címén 1, azaz egy óra munkadíjat számolunk fel.

Amennyiben a várható javítási díj meghaladja az eszköz aktuális piaci értékének 50%-át, akkor a várható javítási költség 50%-át az ügyfélnek előlegként kell megfizetnie.

Az eszköz elkészültéről a Szerviz az Ügyfelet telefonon, e-mailen vagy levélben értesíti. Az értesítés időpontjától számított 14 napon belül az Ügyfélnek kötelessége a megjavított eszközt átvenni, és a javítás díját megfizetni.

Amennyiben az Ügyfél a javított eszközt nem veszi át és a javítás díját nem fizeti ki, a Szerviz tárolási díjat számít fel a további megőrzésért, mely minden további napon az eszköz piaci árának 1%-a, de minimum napi 250 Ft. A 10 kg-nál nagyobb tömegű berendezések esetén minimum napi 500 Ft tárolási díjat számítunk fel.

Amennyiben az eszközt az ügyfél 180 napon belül nem veszi át, a tulajdonjoga automatikusan a Szervizre száll át, és a berendezéssel kapcsolatban az Ügyfélnek semmiféle további követelése nem lehet.

GARANCIA

A szerviz az általa beépített alkatrészekre, illetve az általa elvégzett munkára az alábbi feltételek szerint vállal garanciát:

20.000 Ft feletti javítás esetén legalább 6 hónap garanciát vállalunk a (249/2004. VII. 27.) Kormányrendelet alapján. A garancia nem vonatkozik a külső behatás, javítás során nem cserélt elem és kopó alkatrész okozta meghibásodásra, illetve a telepített szoftverre. A garanciálisan javított készülékekre a törvényekben meghatározott feltételek érvényesek. Az Ügyfélnek a garanciális javítási igényét előre, az eszköz átadásakor jeleznie kell. Utólagosan bejelentett garanciális igényt nem fogadunk el. A garancia jogszerűségét az Ügyfél bizonyítja a Szerviz felé, az eladáskori számla és / vagy jótállási jegy átadásával. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.

ZSANÉR- ÉS BURKOLATI TÖRÉS / SÉRÜLÉS

A zsanér- és burkolatsérülés, valamint a javítás következtében, ezen alkatrészek közelében futó kábelek (kijelzőkábel, WiFi-kábel) is megfeszülhetnek, elhasználódhatnak, ezáltal hibát produkálhatnak. Ez a bevizsgálás, illetve a javítás közben és után derülhet ki, aminek további költségvonzata is lehet az Ügyfél számára. Ennek kockázatát a számítógép átadásával, illetve a munkalap átvételével elfogadja.

FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS

A terméken tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások, valamint szabadalmi vagy szellemi alkotások jogának védelme alatt álló információk, megoldások megőrzése, mentése a megrendelő kizárólagos feladata, a Vállalkozó a javító / karbantartó szolgáltatások keretében adatmentési tevékenységet nem végez, illetve nem vállal felelősséget a felhasználói beállítások módosulásáért, megszűnéséért. A Vállalkozó nem felel adatvesztéssel vagy adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért vagy használatkiesés okozta kárért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra, karbantartásra visszavezethető okokból következtek be. A megrendelő a jelen ÁSZF-ben rögzített felelősségkorlátozó kikötéseket a Vállalkozó által alkalmazott díjtételekre (munkadíj, anyagköltség) és az információs technikai ágazatra jellemző szakmai szokásokra tekintettel fogadja el. A megrendelő a kárigényét a Vállalkozóval szemben – az igényérvényesítés formájától és jogcímétől függetlenül – a kár bekövetkeztétől számított 18 hónapos jogvesztő határidő belül érvényesítheti.

ADATMENTÉS

A megbízó ügyfél kifejezett kérése esetén a számítógépen lévő adatokról (Kizárólag személyes dokumentumok, pl. képek, szöveges fájlok stb. Felhívjuk figyelmét, hogy telepített programok, illetve a programok beállításainak és fájljainak mentése nem lehetséges!) megkísérlünk mentést végezni a javítás megkezdése előtt, azonban annak sikerességéért, illetve az adatok hiánytalan meglétéért és visszaállíthatóságáért felelősséget nem áll módunkban vállalni.

A szerződés teljesítése érdekében a számítógépről mentett adatokat maximum 15 napig tároljuk az esetlegesen felmerülő kérdések, problémák megoldása céljából, ezt követően törlésre kerülnek, a továbbiakban nem őrizzük meg őket.

A fentieket az ügyfél a számítógép szerviznek történő átadásával az ÁSZF-kel egyetemben tudomásul veszi és elfogadja.

VIS MAJOR

A Vállalkozó nem felel olyan késedelemért vagy egyéb szerződésszegésért, amely rajta kívülálló okok vagy vis major következménye. Vis major esetén a Vállalkozó által vállalt teljesítési határidő meghosszabbodik a vis major esemény időtartamával. 60 napot meghaladó tartamú vis major esetén a Vállalkozó jogosult az egyedi szerződést azonnali hatállyal felmondani.

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény (Ptk.) és az egyéb hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak. Amennyiben az ÁSZF valamely rendelkezése eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezést sért, úgy a kötelező jogszabály rendelkezései irányadóak. A felek közti jogviták eldöntésére – hatáskör függvényében – a helyileg illetékes Békéltető Testület jár el. Jelen jegyzőkönyv alapján a Fogyasztó hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak aktuális rendelet szerinti kezeléséhez.